1 oktober är Kinas nationaldag. Vi har tillbringat dagen på Shek O beach, tillsammans med många, många andra. Vi fick köa länge för att komma ombord på en buss, och trängas lite bland vågorna och i omklädningsrummen. Men det får man väl räkna med på en allmän helgdag.
Nu på kvällen har vi sett det storslagna fyrverkeriet över Victoria Harbour, och ätit varsin glass.
Även imorgon är det allmän helgdag, eftersom det är ”dagen efter nationaldagen”. Det var väl en fin idé?! Vi svenskar borde få ledigt även 7 juni!
Kinas flagga.
Hongkongs egen flagga.