I förrgår fick jag den goda idén att bjuda hit Terry med sonen A.J. från hemskolegruppen, och redan idag kunde och ville de komma. Det verkade som om A.J. hade samma uppdämda lekbehov som våra söner, och de kom igång riktigt bra. Han brukar också spela Minecraft online, visade det sig, så de blev skype-kompisar och bestämde sig för att börja spela tillsammans redan ikväll. Bra att kunna spela med någon i samma tidszon också.
När de hade gått åkte vi T-bana en station till Lok Fu och promenerade till Kowloon City, där jag letade upp en restaurang som vi testat en gång tidigare, men utan F. En vardaglig, prisvärd restaurang med mestadels kinesiska gäster. Bästa sorten tycker jag.
Kvällens meny: Först en god buljongsoppa med några få potatisbitar och bitar av grövre kött som kokat länge.
Några goda stekta dumplings med köttfyllning.
Fyra-årstider-bönor wokade med lite fläskfärs, chili och mycket vitlök.
”Myrorna klättrar uppför trädet” är glasnudlar med chili och fläskfärs.
En kinesisk variant på spagetti bolognese.
Vi åt också friterad kyckling och paprika i sötsur sås åsså lite ris.
Mätta och belåtna strosade vi en stund i Kowloon city. Vilka mysiga kvarter! Små butiker med kinesisk hälsokost, små VVS-butiker, små järnaffärer, små butiker med plastattiraljer, små frukt- och grönt-butiker, trånga klädaffärer, fisk- och skaldjursaffärer med stora akvarier och så en 7-11 där vi köpte varsin glass. Ändå ganska lugn stämning, ingen större trängsel och inga andra västerlänningar.
Sakta vi gå genom stan.
Trevlig helg!

