Det gick över förväntan att baka bröd i vår gasugn! Jag tror det beror på att plåten är något mindre än ugnen, och fick stå på gallret, och då kunde värmen cirkulera runtomkring. Det blev dock inte mycket färg. Vi har nåt slags gasgrill överst i ugnen också, som skulle kunna fixa färgen, men man kan inte köra den samtidigt som underugnen om jag har förstått det rätt.
Brödet blev grövre än jag tänkt mig, eftersom jag tog både råg och vete, och vetemjölet var av fullkornstyp, men det jäste ändå hyfsat m h a pulverjästen. Imorgon blir det något annat än fluffbröd med luft som huvudingrediens till frukost!
Middag idag på en trevlig kinesisk restaurang. Vi åt palatsväktarkyckling som var mycket god men STARK. Jag klarade inte att äta så mycket av den. Vidare sötsurt fläskkött med färsk ananas, stekta potatisstrimlor med sesamolja samt vårrullar, som var M:s favorit. Gott och mysigt!

Spännande att börja prova sig fram vart man ska handla och hur ingredienserna som fungerar hemma kanske inte alls blir som tänkt i annat land. Vad mkt ni har gjort trots få dagars Hongkongliv/kram BI
Mmm, det där ser ju mumsigt ut. Här är det för närvarande i princip smörgåsstopp. Nu ska sommarkilona bort och jag räknar kalorier för glatta livet. Viktklubben är ett bra sätt att inte stoppa nåt i munnen varje gång man passerar köket…
Kram
Småätandet kommer av sig lite här i värmen, och det är ju bra. Men nu när jag börjar komma överens med ugnen blir jag ju sugen på att baka bullar och kakor också…
Fluffbröd med luft som huvudingrediens väcker hungriga tokyominnen!