Jag önskar mig att mina söner blir alltmer ansvarstagande människor som förstår att man måste dela på hemarbetet, som kan laga mat, diska, städa och tvätta. Och tänk om de till och med skulle kunna lära sig att plocka undan, sådär i förbifarten! Vilken önskedröm!
Jag har ett gyllene läge nu. Jag har rejält med tid med mina barn. Det är nu jag måste lära dem! De får laga lunch en gång i veckan och diska en gång i veckan var. De kommer att få delta i städning och tvättning, och allt detta kan jag kalla HEMKUNSKAP!
Då blir det ett skolämne bland andra, ett naturligt inslag. Och faktum är ju att de tycker det är roligare att laga mat än att räkna matte.
Jag hoppas att jag hinner lägga en bra grund nu, så att vi kan ha rutiner för detta även hemma i Sverige. Och jag tror att jag gör eventuella blivande svärdöttrar en tjänst.
Heja på!
Bra tänkt det där, det lönar sig!
Men asså, plocka undan i förbifarten……….vilken värld lever fru Fällman i?
Ja, där gick jag nog för långt i mina drömmar… 🙂