Köpte något som såg ut som en kålrot, på affären. Tänkte mig en morot-kålrot-potatissoppa smaksatt med citron, crème fraiche och persilja till lunch. När jag skalade den doftade det kålrot, men den visade sig vara helt lila inuti!
När alla ingredienser kokat ihop sig blev resultatet en rosa soppa… Inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Det såg inte så aptitligt ut, men smakade ganska gott om man blundade. Kanske den kunde ha passat på en Halloween-fest?
