Skridskor i maj

Alla bilder på sippor, blommande träd och blå himmel där hemma i kungadömet orsakar en viss grad av hemlängtan hos mig. Det här är ju min favvo-årstid!! Och här är det ungefär som det varit hela tiden. Man märker av årstiderna litegrann, som smärre variationer, inte alls särskilt påträngande. Att vi nu är på väg in i regnperioden med skyfall och åskstormar är dock uppenbart. Det är ganska kvavt och det blir allt varmare, idag 24 till 28 grader. Temperaturen i badvattnen börjar bli riktigt angenäm, men skyfall rör upp läskigheter i vattnet och myndigheterna rekommenderar att man låter bli havsbad 3 dygn efter ett skyfall. Vi simmar i poolen på campus åtminstone en gång i veckan. Man får inte leka där för det är en ren motionssimningspool, men simning är ju bra för oss alla.

Idag på eftermiddagen, när regnet vräkte ner som värst gick vi till Festival Walk och åkte skridskor tillsammans med några hemskolefamiljer. Michael, som alltid säger vad han tänker, på ett ytterst charmigt sätt, frågade om de fick följa med hem till oss och leka efteråt, och det är klart att de fick. Eftermiddagsfika och legobygge, och så lite Angry Birds.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.