Sedan 2010 finns gruppjympa av svensk modell i Peking, under namnet Heyrobics. Nu vill de starta även i Hongkong. Idag har jag varit med på ett gratis provpass i Victoria Park, lett av svenske Linus.
”The instructors wear Swedish-colored clothing matched by pinks shorts (hate it or love it, you’ll just have to live with that color combination!).”
Bara 15-20 personer hade kommit för att vara med, bland dem några svenskor, som det var trevligt att prata med en stund. Gassande sol i parken idag, egentligen för varmt för jympa.
Ännu finns inga lokaler och instruktörer, så det dröjer nog innan verksamheten är igång. Blir det nåt så är jag på.
