Här finns gott om mygg, fast man ser eller hör dem nästan aldrig. De måtte vara mindre än de svenska myggorna. Små, luriga rackare som håller sig på marknivå och sticker mig kring vristerna och på fötterna, i smyg. Dagen efter kliar det.
Annars har jag inget att klaga på. Klimatet är nu i det närmaste perfekt. 25-29 grader varmt och luften är inte så fuktig längre.
Ibland tittar jag på min jacka där i garderoben och tänker ”Å där hänger du, ja! Det var längesen man såg dig!”.
Vi har haft en mysig fredagskväll. Vi åkte till stora biblioteket och bytte ut våra böcker och sen åt vi på en vietnamesisk restaurang. Avslutningsvis ett avsnitt Star Trek hemma i soffan. Alla fyra på gott humör!