Uppförande vid hosta

Såna här affischer har vi väl inte i Sverige? Nåt för socialstyrelsen? Eller kanske anslagstavlan? (Finns den fortfarande?)

Man ser ganska ofta folk som har munskydd här, för att inte smitta andra när de hostar och nyser. Hongkong är en trångbodd stad. Man rör sig ständigt tätt intill andra människor. Det gör det väl än mer nödvändigt att alla skärper sig för att inte dela med sig av sina baciller.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.