Roliga dagen idag!

Jag har städat, bäddat, handlat, bakat, diskat och snart åker jag och barnen ut till flygplatsen för att möta vännerna familjen G som kommer på besök i nästan två veckor!

Det här känns som den roligaste dagen på länge (trots att jag gjort så många tråkiga saker hittills…).

Vi ska vara här i Hongkong tills på lördag då vi allesammans åker till Peking och stannar där till nästa fredag. Vi har alltid pratat om att vi borde åka till Kina tillsammans med dem, och nu blir det av!

Hurra!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 svar på Roliga dagen idag!

  1. Eva Lundmark skriver:

    Jaha, så nu får jag klara mig utan dina tips ett tag:-) I morgon åker jag och Alva till Stanley, för vi har inte varit där än. Vi ska också testa ditt tips om dim-sum-restaurangen. Jag har fått för mig att jag inte gillar det (påminner om klimpen i köttsoppan), men du skrev ju så väl om det så jag måste ju prova iallafall! Vi var i Macau igår för att få den stämpel vi behöver för att få I D-korten. Det var ingen trevlig upplevelse, förutom showen vi såg – The House of the Dancing Water. Otroligt häftig.
    Ha det så bra i Peking med din familj och era vänner.
    Eva

    • Anette skriver:

      Kul att höra att tipsen kommer till nytta! Macau har vi inte testat än, men nu blev jag ju inte så sugen precis. Vad var det du inte gillade?

  2. Eva Lundmark skriver:

    Det var ju väldigt varmt i söndags. Kombinationen värme, hur mycket folk som helst på trånga gator, dyra affärer (jag hade väntat mig billiga), svårt att hitta taxi och någonstans vi kunde sitta ner och äta ( hamnade på en bakgata med mat jag inte kunde äta upp – har aldrig hänt mig förr) gjorde att vi inte tycker Macau är ett ställe dit vi vill återkomma. Men det fanns fin byggnader från Portugals kolonitid!

Kommentarer är stängda.