Fredagsmys

Nu har hela familjen för första gången kunnat se en film på enbart engelska. Känns ju som något slags milstolpe. Kung Fu panda 1, för övrigt, som vi köpte billigt i Peking. Det går så fantastiskt snabbt framåt för båda killarna, när vi är i den här miljön, och de hör och får tillfälle att prata engelska mer än hemma. Den goda tillgången på engelska böcker på biblioteket spelar ju också en viktig roll. E har läst ett antal rätt tjocka böcker på engelska nu, helt frivilligt. M och jag håller oss mest till Dr Seuss.

På eftermiddagen hade vi besök en stund av engelsktalande Fanny och Theodore från hemskolegruppen, och M pratade riktigt mycket med Theodore. Hurra vad bra!

Och glass har vi ätit också. Fredagsmyset är komplett. F lägger barnen nu, sen kanske vi myser vidare i soffan med ”Vita huset”.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.