Nu har hela familjen för första gången kunnat se en film på enbart engelska. Känns ju som något slags milstolpe. Kung Fu panda 1, för övrigt, som vi köpte billigt i Peking. Det går så fantastiskt snabbt framåt för båda killarna, när vi är i den här miljön, och de hör och får tillfälle att prata engelska mer än hemma. Den goda tillgången på engelska böcker på biblioteket spelar ju också en viktig roll. E har läst ett antal rätt tjocka böcker på engelska nu, helt frivilligt. M och jag håller oss mest till Dr Seuss.
På eftermiddagen hade vi besök en stund av engelsktalande Fanny och Theodore från hemskolegruppen, och M pratade riktigt mycket med Theodore. Hurra vad bra!
Och glass har vi ätit också. Fredagsmyset är komplett. F lägger barnen nu, sen kanske vi myser vidare i soffan med ”Vita huset”.