Vad ska man välja, tro? Jag tog dim sum på spett, milda bollar av fisk/räkmos (eller?) med pastadeg omkring, och doppade i soja. God, lite seg konsistens. Inte så pjåkigt. 3 Hongkongdollar för ett spett (ungefär 2,70 SEK). Och så lite vattenmelonjuice till det.
-
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
- eva om Midsommar i kungariket
- BrittInger om Tänk att vi åkte till ett sånt ställe där det fanns så mycket kul
- Helen om Smått & gott
- Anette om Smått & gott
- Helen om Smått & gott
Etiketter
- advent
- apor
- baka bröd
- buddha
- böcker
- cykla
- förberedelser
- gäster
- Hainan
- hemmet
- hemskolegruppen
- IKEA
- jul
- Kinesiskt nyår
- körsång
- Lantau
- linbana
- Lucia
- marknad
- mat
- Mong Kok
- museum
- nöjesfält
- Ocean Park
- odling
- parker
- Peking
- resor
- skola
- skridskor
- skyskrapor
- språk
- strand
- svenska kyrkan
- svenska skolan
- SWEA
- Taiwan
- Tao Fong Shan
- tempel
- tunnelbana
- vandring
- väder
- vänner
- Yunnan
- Öar
Tidigare inlägg
Meta
