Det första som slår en är luften, 33 grader varm och fuktig. Nu när det är kväll här känns det väldigt annorlunda mot hemma, det här tropiska mörkret som omsluter oss.
Resan gick bra, även om M först tyckte det kändes omöjligt att sova i en flygplansstol, särskilt innan han fick knäppa loss sig och lägga sig i mitt knä. Vid kl 01.00 serverades middag. Då hade barnen somnat för en halvtimme sedan. Jag bestämde mig för att pasta med tomatsås kändes möjligt att äta även vid denna knäppa tidpunkt, och maten var oväntat god! En liten förpackning vaniljglass avslutade middagen.
Alla sov åtminstone ett par timmar. Vi var vid gott mod när vi så småningom fick frukost och närmade oss den stora staden.
Vid inflygningen såg vi Hong Kongs dramatiska berg och havet med många båtar och det blev plötsligt verkligt. Nu är vi här äntligen!!
Märkte redan på flygplatsen hur barnen reagerar på skillnaderna mellan här och där och börjar ställa frågor, vilket ger intressanta diskussioner. Kul!
Till Arlanda behövde vi en extra stor bil för att få plats med allt vårt bagage, men i Hong Kong går det tydligen bra med en vanlig taxi, inte ens kombi, om man bara låter bli att stänga bagageluckan och binder fast väskorna lite…
Lägenheten är riktigt bra. Sängarna inte för hårda (tror jag. Har inte provsovit än.). Det finns kyl, frys, micro, gasspis, gasugn, toast-oven, tvättmaskin och torktumlare. Vi kommer att reda oss.
Gick till vår grann-galleria ”Festival Walk” för att äta middag. Vi valde en koreansk snabbmatsrestaurang och alla tyckte det var gott. Därefter en tur till stora mataffären, som var innehållsrik, men ganska dyr. Vi letade upp lite frukost och annat akut som vi behövde.
Nu väntar sängen, för huvudet är väldigt dimmigt.
Köket











Underbar läsning! Må bäst!
Tack Mia!
låter som det mesta gått över förväntan bra med allt som det innebär att resa med barn och så lång resa. Hoppas sängen/arna blir till belåtenhet 😉
Jatack! De var riktigt sköna, fast vi sov lite dåligt ändå pga jetlag.
Oj vad spännande! Ta vara på frågor, intryck och atmosfär. Ta hand om er!
Tack Helena!
Härligt att höra att ni är framme och har det bra. Lite sugen på att hälsa på blir man allt! Hoppas ni sovit gott och får en bra ny dag. Kramar till hela högen! 🙂
🙂 Vi har inte sovit så värst gott, men det blir väl bättre i natt.
Det blir säkert en spännande tid..
Ni är kanske inte så vana vid att sova med guldtäcke?…
Faster Gunnel
Nä, vi brukar inte ha det…
Så spännande! Kul att du bloggar. Jag ser fram emot att få följa er nya vardag!
Tack Annika!
Oooh,vad spännande,är så avundsjuk på ert äventyr!Allt ni kommer att få uppleva och se…..berätta gärna mer om maten/mataffärer!Kram!
Det ska jag göra nån dag! Kram!
Det där ser väl alldeles föredömligt ut! Hoppas att ni får det riktigt bra!
Tack!
Finfint! Pax för guldtäcket när vi kommer!
Haha! It´s yours!
Ser ju finfint ut!
Skönt att vara framme?
Kram
Kram Åsa!
Vad mycket spännande ni har att upptäcka! Kram
Kram Eva!