Vi är framme!

Det första som slår en är luften, 33 grader varm och fuktig. Nu när det är kväll här känns det väldigt annorlunda mot hemma, det här tropiska mörkret som omsluter oss.

Resan gick bra, även om M först tyckte det kändes omöjligt att sova i en flygplansstol, särskilt innan han fick knäppa loss sig och lägga sig i mitt knä. Vid kl 01.00 serverades middag. Då hade barnen somnat för en halvtimme sedan. Jag bestämde mig för att pasta med tomatsås kändes möjligt att äta även vid denna knäppa tidpunkt, och maten var oväntat god! En liten förpackning vaniljglass avslutade middagen.

Alla sov åtminstone ett par timmar. Vi var vid gott mod när vi så småningom fick frukost och närmade oss den stora staden.

Vid inflygningen såg vi Hong Kongs dramatiska berg och havet med många båtar och det blev plötsligt verkligt. Nu är vi här äntligen!!

Märkte redan på flygplatsen hur barnen reagerar på skillnaderna mellan här och där och börjar ställa frågor, vilket ger intressanta diskussioner. Kul!

Till Arlanda behövde vi en extra stor bil för att få plats med allt vårt bagage, men i Hong Kong går det tydligen bra med en vanlig taxi, inte ens kombi, om man bara låter bli att stänga bagageluckan och binder fast väskorna lite…

Lägenheten är riktigt bra. Sängarna inte för hårda (tror jag. Har inte provsovit än.). Det finns kyl, frys, micro, gasspis, gasugn, toast-oven, tvättmaskin och torktumlare. Vi kommer att reda oss.

Gick till vår grann-galleria ”Festival Walk” för att äta middag. Vi valde en koreansk snabbmatsrestaurang och alla tyckte det var gott. Därefter en tur till stora mataffären, som var innehållsrik, men ganska dyr. Vi letade upp lite frukost och annat akut som vi behövde.

Nu väntar sängen, för huvudet är väldigt dimmigt.

Köket

Tack City University för de vackra bruna frottéhanddukarna med er logga på!

Vardagsrummet Matplatsen i vardagsrummet

Utsikten från balkongen

Utsikt från sovrumsfönstret

Balkongen

Vårt sovrum. Med guldtäcke!! utbrast M. Mja, jag tar nog gärna bort överkastet…

Festival Walk

Skridskobanan i Festival Walk

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

22 svar på Vi är framme!

  1. Mia Lövblad skriver:

    Underbar läsning! Må bäst!

  2. Britt Inger skriver:

    låter som det mesta gått över förväntan bra med allt som det innebär att resa med barn och så lång resa. Hoppas sängen/arna blir till belåtenhet 😉

  3. Helena skriver:

    Oj vad spännande! Ta vara på frågor, intryck och atmosfär. Ta hand om er!

  4. Linda MM skriver:

    Härligt att höra att ni är framme och har det bra. Lite sugen på att hälsa på blir man allt! Hoppas ni sovit gott och får en bra ny dag. Kramar till hela högen! 🙂

  5. Gunnel Gustafsson skriver:

    Det blir säkert en spännande tid..
    Ni är kanske inte så vana vid att sova med guldtäcke?…

    Faster Gunnel

  6. Annika skriver:

    Så spännande! Kul att du bloggar. Jag ser fram emot att få följa er nya vardag!

  7. Kristiina Lillthors skriver:

    Oooh,vad spännande,är så avundsjuk på ert äventyr!Allt ni kommer att få uppleva och se…..berätta gärna mer om maten/mataffärer!Kram!

  8. Elisabeth skriver:

    Det där ser väl alldeles föredömligt ut! Hoppas att ni får det riktigt bra!

  9. Vicy skriver:

    Finfint! Pax för guldtäcket när vi kommer!

  10. Åsa skriver:

    Ser ju finfint ut!
    Skönt att vara framme?
    Kram

  11. eva skriver:

    Vad mycket spännande ni har att upptäcka! Kram

Kommentarer är stängda.