Skridskokalas

A.J. i hemskolegruppen, som snart ska fylla 10 år, hade idag skridskokalas på köpcentret Mega Box i Kowloon Bay, där det finns en spolad is. E och M var sugna på lite vinterkänsla, men blev lite frustrerade när det bara fanns knytskridskor med taggar att låna, inga hockeyrör med spännen som de är vana vid. De ramlade några gånger extra när de råkade komma emot taggarna, men efter en stund hade de vant sig och åkte bättre.

2012 011Och hjälmar fanns det inte, men vad gör man?! Man får lov att anpassa sig till rådande omständigheter. Och det gick ju bra som tur var. Amerikanerna som var där hade aldrig sett någon använda hjälm vid skridskoåkning i USA heller.

När barnen hade åkt färdigt fick de Happy Meals, godispåsar och chokladmuffins med frosting. Vi sjöng både ”Happy Birthday” och ”Ja må han leva” för A.J. Hans pappa är svenskättling och tyckte det skulle vara extra kul om A.J. kunde lära sig några fraser på svenska av E och M, samtidigt som de lär sig mycket engelska av A.J. En vinn-vinn-situation som det heter på svenska…

Jag blir alltid glad av att träffa mammorna i hemskolegruppen. Vi är alla olika och det är intressant att dela livsöden, bekymmer, glädjeämnen, synpunkter, tips och idéer.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.