Egg tarts

Voilà! Hongkongspecialiteten ”egg tarts”, små pajer med fyllning som påminner om crème brûlée, fast inte så tydlig vaniljsmak. Rätt gott.

2012 389

 

Och en vacker, solig färg, som känns helt rätt när man just rensat bort det julröda och vill tänka på våren.

 

 

 

2012 392

 

 

Jag blev glad när jag hittade ett slags jättevidekissar på blomstermarknaden. Åsså lite gul fresia till det, som jag tycker mig minnas att jag hade i min brudbukett.

Gult är fint!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.