Det känns inte alls så konstigt som jag trodde det skulle göra att julen närmar sig trots att vi vissa dagar har något som påminner om svensk sommar.
Här hemma har vi fått det riktigt juligt och mysigt. När vi går ut i solen kopplar jag bort julstämningen lite grann, och så slår den emot mig när jag kommer hem igen. Det går utmärkt.
Vi har haft soligt och ganska varmt idag och igår, så det var läge för lite mer sightseeing med svärmor. Igår tog vi oss upp till Victoria Peak med Peak Tram och tittade på utsikten, samt lite på naturen runt omkring.
Idag besökte jag och svärmor blomstermarknaden, fågelmarknaden och en stor matmarknad. Sen planerade vi julmaten och gick och handlade det som saknades. Detta medan F jobbade färdigt och satte studenternas betyg, så nu får han också vara ledig. I princip.
Jag ångrar mig. Det här är nog den fulaste julgran jag sett. Hittills.


