-
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
- eva om Midsommar i kungariket
- BrittInger om Tänk att vi åkte till ett sånt ställe där det fanns så mycket kul
- Helen om Smått & gott
- Anette om Smått & gott
- Helen om Smått & gott
Etiketter
- advent
- apor
- baka bröd
- buddha
- böcker
- cykla
- förberedelser
- gäster
- Hainan
- hemmet
- hemskolegruppen
- IKEA
- jul
- Kinesiskt nyår
- körsång
- Lantau
- linbana
- Lucia
- marknad
- mat
- Mong Kok
- museum
- nöjesfält
- Ocean Park
- odling
- parker
- Peking
- resor
- skola
- skridskor
- skyskrapor
- språk
- strand
- svenska kyrkan
- svenska skolan
- SWEA
- Taiwan
- Tao Fong Shan
- tempel
- tunnelbana
- vandring
- väder
- vänner
- Yunnan
- Öar
Tidigare inlägg
Meta
Etikettarkiv: miljö
Hong Kong Wetland Park
Hemma i Hongkong igen. Vad gäller skolarbete körde vi mjukstart idag, eftersom hemskolegruppen ordnade en utflykt till ”the wetlands”, en våtmarkspark för fågelskådning och skådning av en del andra våtmarksdjur som slamkrypare och röda krabbor, som trivs i lera. Det … Fortsätt läsa
Luften
I några dagar har jag haft lättare huvudvärk av och till. När även E fick lite ont i huvudet började jag fundera över om det varit ovanligt mycket luftföroreningar här den senaste veckan. Jag kollade ”air pollution index” och nivåerna … Fortsätt läsa